Informacje ogólne
Ponad dwudziestoletnie doświadczenie pozwala nam oferować kompleksowe usługi w zakresie oznakowania dróg i ulic jako podwykonawca firm drogowych.
Wykonujemy usługi począwszy od sporządzenia projektu organizacji ruchu, przez dostawę i montaż oznakowania pionowego (tymczasowego i stałego), wykonanie oznakowania poziomego (w dowolnej technologii) kończąc na montażu Urządzeń Bezpieczeństwa Ruchu (UBR) takich jak płotki wygrodzeniowe, łańcuchy, bariery, słupki uchylne, progi zwalniające i innych.
Realizujemy również każde, nawet niewielkie co do zakresu, zlecenia klientów w szeroko rozumianej branży inżynierii ruchu. Wykracza to niejednokrotnie poza powyższy zakres, realizując zlecenia z zakresu plastyki, reklamy wizualnej czy też zabezpieczenia imprez masowych (koncerty, wyścigi uliczne).
Zapraszamy do zapoznania się z informacjami zawartymi w pozostałych interesujących Państwa działach.
W sprawie udzielania wszelkich dodatkowych i szczegółowych informacji kierujemy się zasadą, że czynimy to po nawiązaniu kontaktu osobistego, pozwalającego na ścisłe dopasowanie naszej oferty do potrzeb klienta.
Znaki A (ostrzegawcze)
W celu określenia właściwych parametrów szukanego znaku należy wybrać:
z Tab. 1. - grupę wielkości znaku
z Tab. 2. - odpowiedni typ lica znaku
z Tab. 3. - podkład znaku
Taki zestaw informacji jest niezbędny do określenia właściwego asortymentu i wyceny znaków.
Grupa wielkości znaku | Zastosowanie |
---|---|
Znaki wielkie (W) (trójkąt o boku 1200 mm) |
- na autostradach, umieszczane przy jezdniach głównych |
Znaki duże (D) (trójkąt o boku 1050 mm) |
- na drogach ekspresowych, umieszczane przy jezdniach głównych, - na drogach dwujezdniowych poza obszarem zabudowanym, - oraz na drogach dwujezdniowych w obszarze zabudowanym, na których dopuszczalna prędkość jest większa niż 60 km/h |
Znaki średnie (S) (trójkąt o boku 900 mm) |
- na łącznicach autostrad i dróg ekspresowych, - na jednojezdniowych drogach krajowych i wojewódzkich, - na drogach powiatowych z wyjątkiem drogowskazów tablicowych |
Znaki małe (M) (trójkąt o boku 750 mm) |
- na drogach gminnych, - drogowskazy tablicowe na drogach powiatowych, - na drogach wewnętrznych. UWAGA Znaki A-7 powinny mieć taką samą grupę wielkości jak znaki na drodze z pierwszeństwem przejazdu jednak nie mniejszą niż znaki średnie. |
Znaki mini (MI) (trójkąt o boku 600 mm) |
- na słupkach przeszkodowych i tablicach kierujących, - na drogach w obszarze zabudowanym, gdy warunki drogowe nie pozwalają na stosowanie znaków większych lub zastosowanie większych znaków pogorszyłoby warunki widoczności pieszych na przejściu dla pieszych, - na drogach wewnętrznych, - na wąskich uliczkach zabytkowych miast. |
UWAGA! Przy oznakowaniu robót prowadzonych w pasie drogowym stosuje się znaki o jedną grupę wielkości wyższą niż stosowane na danym odcinku drogi (z wyjątkiem robót prowadzonych w pasie drogowym autostrad, gdzie stosuje się znaki wielkie).
Usytuowanie znaku | Obok jezdni | Nad jezdnią |
Drogi krajowe autostrady i drogi ekspresowe | 2 | pryzmatyczna |
Drogi krajowe dwujezdniowe | 2 | 2 |
Drogi krajowe jednojezdniowe międzynarodowe | 2 | 2 |
Drogi krajowe inne jednojezdniowe | 1* | 2 |
Drogi wojewódzkie | 1* | 2 |
Drogi powiatowe i gminne | 1* | 2 |
*) W przypadku znaków A-7 obowiązuje stosowanie folii odblaskowych typu 2.
Dla znaków szlaków rowerowych oraz znaków dla kierujących pojazdami wojskowymi dopuszcza się stosowanie folii typu 1 na wszystkich drogach.
Rodzaj | Uwagi |
---|---|
Podkład ocynkowany 1.25 mm | Podwójnie gięta krawędź, mocowanie do krawędzi. Najczęściej stosowany |
Podkład aluminiowy 1.5 mm | Podwójnie gięta krawędź, mocowanie do krawędzi. Stosowany np. do oznakowania robót (zmniejszona waga znaku). |
Podkład ocynkowany 1.25 mm | Podwójnie gięta krawędź, z profilem mocująco-usztywniającym. |
Podkład aluminiowy 1.5 mm | Podwójnie gięta krawędź, z profilem mocująco-usztywniającym. |
Podkład aluminiowy | W ramce aluminiowej. |
Znaki posiadają:
- certyfikat uprawniający do oznaczania wyrobów znakiem bezpieczeństwa "B"
- świadectwo kwalifikacji IBDiM
- certyfikat zaświadczający o wprowadzeniu i stosowaniu systemu zapewnienia jakości zgodnie z normą ISO 9001.
Ponadto istnieje możliwość wykonania znaków:
- emaliowanego (blacha ocynkowana, malowana dwukrotnie farbą antykorozyjną + odpowiednie kolory)
- znaku wyklejonego folią nieodblaskową - na podkładzie naklejona folia nieodblaskowa.
W/w znaki można umieszczać jedynie na drogach wewnętrznych. Nie polecamy ze względu na krótką trwałość po montażu w terenie (korozja lica znaku, podatność na wandalizm).
W przypadku koniecznośći uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt.
Znaki B (zakazu) i C (nakazu)
W celu określenia właściwych parametrów szukanego znaku należy wybrać:
z Tab. 1. - grupę wielkości znaku
z Tab. 2. - odpowiedni typ lica znaku
z Tab. 3. - podkład znaku
Taki zestaw informacji jest niezbędny do określenia właściwego asortymentu i wyceny znaków.
Grupa wielkości znaku | Zastosowanie |
---|---|
Znaki wielkie (W) (średnica 1000 mm) |
- na autostradach, umieszczane przy jezdniach głównych |
Znaki duże (D) (średnica 900 mm) |
- na drogach ekspresowych, umieszczane przy jezdniach głównych, - na drogach dwujezdniowych poza obszarem zabudowanym, - oraz na drogach dwujezdniowych w obszarze zabudowanym, na których dopuszczalna prędkość jest większa niż 60 km/h |
Znaki średnie (S) (średnica 800 mm) |
- na łącznicach autostrad i dróg ekspresowych, - na jednojezdniowych drogach krajowych i wojewódzkich, - na drogach powiatowych z wyjątkiem drogowskazów tablicowych |
Znaki małe (M) (średnica 600 mm) |
- na drogach gminnych, - drogowskazy tablicowe na drogach powiatowych, - na drogach wewnętrznych. UWAGA Znak B-20 powinien mieć taką samą grupę wielkości jak znaki na drodze z pierwszeństwem przejazdu jednak nie mniejszą niż znaki średnie. |
Znaki mini (MI) (średnica 400 mm) |
- na słupkach przeszkodowych i tablicach kierujących, - na drogach w obszarze zabudowanym, gdy warunki drogowe nie pozwalają na stosowanie znaków większych lub zastosowanie większych znaków pogorszyłoby warunki widoczności pieszych na przejściu dla pieszych, - na drogach wewnętrznych. - na wąskich uliczkach zabytkowych mias |
UWAGA! Przy oznakowaniu robót prowadzonych w pasie drogowym stosuje się znaki o jedną grupę wielkości wyższą niż stosowane na danym odcinku drogi (z wyjątkiem robót prowadzonych w pasie drogowym autostrad, gdzie stosuje się znaki wielkie).
Usytuowanie znaku | Obok jezdni | Nad jezdnią |
Drogi krajowe autostrady i drogi ekspresowe | 2 | pryzmatyczna |
Drogi krajowe dwujezdniowe | 2 | 2 |
Drogi krajowe jednojezdniowe międzynarodowe | 2 | 2 |
Drogi krajowe inne jednojezdniowe | 1* | 2 |
Drogi wojewódzkie | 1* | 2 |
Drogi powiatowe i gminne | 1* | 2 |
*) W przypadku znaków B-2 i B-20 obowiązuje stosowanie folii odblaskowych typu 2.
Dla znaków szlaków rowerowych oraz znaków dla kierujących pojazdami wojskowymi dopuszcza się stosowanie folii typu 1 na wszystkich drogach.
Rodzaj | Uwagi |
---|---|
Podkład ocynkowany 1.25 mm | Podwójnie gięta krawędź, mocowanie do krawędzi. Najczęściej stosowany |
Podkład aluminiowy 1.5 mm | Podwójnie gięta krawędź, mocowanie do krawędzi. Stosowany np. do oznakowania robót (zmniejszona waga znaku). |
Podkład ocynkowany 1.25 mm | Podwójnie gięta krawędź, z profilem mocująco-usztywniającym. |
Podkład aluminiowy 1.5 mm | Podwójnie gięta krawędź, z profilem mocująco-usztywniającym. |
Podkład aluminiowy | W ramce aluminiowej |
Znaki posiadają:
- certyfikat uprawniający do oznaczania wyrobów znakiem bezpieczeństwa "B",
- świadectwo kwalifikacji IBDiM,
- certyfikat zaświadczający o wprowadzeniu i stosowaniu systemu zapewnienia jakości zgodnie z normą ISO 9001.
Ponadto istnieje możliwość wykonania znaków:
- emaliowanego (blacha ocynkowana, malowana dwukrotnie farbą antykorozyjną + odpowiednie kolory),
- znaku wyklejonego folią nieodblaskową - na podkładzie naklejona folia nieodblaskowa.
W/w znaki można umieszczać jedynie na drogach wewnętrznych. Nie polecamy ze względu na krótką trwałość po montażu w terenie (korozja lica znaku, podatność na wandalizm).
W przypadku koniecznośći uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt.
Znaki D (informacyjne)
W celu określenia właściwych parametrów szukanego znaku należy wybrać:
Tab. 1. - grupę wielkości znaku
Tab. 2. - odpowiedni typ lica znaku
Tab. 3. - podkład znaku
Taki zestaw informacji jest niezbędny do określenia właściwego asortymentu i wyceny znaków.
Grupa wielkości znaku | Zastosowanie |
---|---|
Znaki wielkie (W) (dług. podstawy 1200 mm, wys. 1200 + 300 x n, n=0, 1, 2) |
- na autostradach, umieszczane przy jezdniach głównych |
Znaki duże (D) (długość podstawy 900 mm, wys. 900 + 225 x n, n=0, 1, 2) |
- na drogach ekspresowych, umieszczane przy jezdniach głównych, - na drogach dwujezdniowych poza obszarem zabudowanym, - oraz na drogach dwujezdniowych w obszarze zabudowanym, na których dopuszczalna prędkość jest większa niż 60 km/h |
Znaki średnie (S) (długość podstawy 600 mm, wys. 600 + 150 x n, n=0, 1, 2) |
- na łącznicach autostrad i dróg ekspresowych, - na jednojezdniowych drogach krajowych i wojewódzkich, - na drogach powiatowych z wyjątkiem drogowskazów tablicowych |
Znaki małe (M) (długość podstawy 600 mm, wys. 600 + 150 x n, n=0, 1, 2) |
- na drogach gminnych, - drogowskazy tablicowe na drogach powiatowych, - na drogach wewnętrznych. |
Znaki mini (MI) (długość podstawy 400 mm, wys. 400 + 100 x n, n=0, 1, 2) |
- na słupkach przeszkodowych i tablicach kierujących, - na drogach w obszarze zabudowanym, gdy warunki drogowe nie pozwalają na stosowanie znaków większych lub zastosowanie większych znaków pogorszyłoby warunki widoczności pieszych na przejściu dla pieszych, - na drogach wewnętrznych. - na wąskich uliczkach zabytkowych miast. |
UWAGA! Przy oznakowaniu robót prowadzonych w pasie drogowym stosuje się znaki o jedną grupę wielkości wyższą niż stosowane na danym odcinku drogi (z wyjątkiem robót prowadzonych w pasie drogowym autostrad, gdzie stosuje się znaki wielkie).
Usytuowanie znaku | Obok jezdni | Nad jezdnią |
Drogi krajowe autostrady i drogi ekspresowe | 2 | pryzmatyczna |
Drogi krajowe dwujezdniowe | 2 | 2 |
Drogi krajowe jednojezdniowe międzynarodowe | 2 | 2 |
Drogi krajowe inne jednojezdniowe | 1* | 2 |
Drogi wojewódzkie | 1* | 2 |
Drogi powiatowe i gminne | 1* | 2 |
*) W przypadku znaków D-6, D-6a i D-6b obowiązuje stosowanie folii odblaskowych typu 2.
Dla znaków szlaków rowerowych oraz znaków dla kierujących pojazdami wojskowymi dopuszcza się stosowanie folii typu 1 na wszystkich drogach.
Rodzaj | Uwagi |
---|---|
Podkład ocynkowany 1.25 mm | Podwójnie gięta krawędź, mocowanie do krawędzi. Najczęściej stosowany |
Podkład aluminiowy 1.5 mm | Podwójnie gięta krawędź, mocowanie do krawędzi. Stosowany np. do oznakowania robót (zmniejszona waga znaku). |
Podkład ocynkowany 1.25 mm | Podwójnie gięta krawędź, z profilem mocująco-usztywniającym. |
Podkład aluminiowy 1.5 mm | Podwójnie gięta krawędź, z profilem mocująco-usztywniającym. |
Podkład aluminiowy | W ramce aluminiowej |
Znaki posiadają:
- certyfikat uprawniający do oznaczania wyrobów znakiem bezpieczeństwa "B",
- świadectwo kwalifikacji IBDiM,
- certyfikat zaświadczający o wprowadzeniu i stosowaniu systemu zapewnienia jakości zgodnie z normą ISO 9001.
Ponadto istnieje możliwość wykonania znaków:
- emaliowanego (blacha ocynkowana, malowana dwukrotnie farbą antykorozyjną + odpowiednie kolory),
- znaku wyklejonego folią nieodblaskową - na podkładzie naklejona folia nieodblaskowa.
W/w znaki można umieszczać jedynie na drogach wewnętrznych. Nie polecamy ze względu na krótką trwałość po montażu w terenie (korozja lica znaku, podatność na wandalizm).
W przypadku koniecznośći uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt..
Tablice E, F, T
Wymiary znaków kategorii E (znaków kierunku i miejscowości) zależą od przyjętej wysokości pisma, rodzaju i wielkości symboli oraz długości i liczby nazw miejscowości na nich umieszczanych, zgodnie z zasadami podanymi w opisach szczegółowych znaków w załączniku (Załącznik 1 "Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych pionowych i warunki ich umieszczania na drogach").
Wymiary znaków kategorii F (znaków uzupełniających), T (tabliczek do znaków) podane są w opisach szczegółowych poszczególnych znaków (wg załącznika j.w.).
W przypadku konieczności zamówienia takich znaków lub tabliczek prosimy o kontakt - pracownicy naszej firmy określą wymiary oraz inne dane niezbędne do ich wykonania.
Prosimy o przygotowanie treści tablicy (np. szkic), danych dotyczących kategorii drogi na której ma być ustawiona oraz ewentualnych zaleceń zarządcy drogi (uzgodnienia itp.).
Znaki G (dodatkowe przed przejazdami kolejowymi)
Wymiary znaków kategorii G (znaków dodatkowych przed przejazdami kolejowymi) podane są w opisach szczegółowych znaków zgodnie z zasadami podanymi w załączniku (Załącznik 1 "Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych pionowych i warunki ich umieszczania na drogach").
W przypadku konieczności zamówienia takich znaków lub tabliczek prosimy o kontakt - pracownicy naszej firmy określą wymiary oraz inne dane niezbędne do ich wykonania.
Prosimy o przygotowanie treści tablicy (np. szkic), danych dotyczących kategorii drogi na której ma być ustawiona oraz ewentualnych zaleceń zarządcy drogi lub przejazdu (uzgodnienia, projekt itp.).
Znaki nietypowe (inne)
iKOM Sp. z o.o. wykonuje także znaki i tablice nietypowe, na zamówienie.
Mogą to być:
- tablice "Droga Wewnętrzna" 40 x 100 cm obustronne,
- tablice porządkowe 50 x 70 cm,
- tablice ze schematem osiedla (1.84 m x 1.96 m, lub dowolny wymiar),
- tabliczki z numerem posesji, nazwą osiedla, ulicy,
- tabliczki z nazwą ulicy,
- tablice obustronne z mocowaniem na szczycie słupka (np. "Zakaz wyprowadzania psów", "Zakaz jazdy na rolkach", "Zakaz gry w piłkę" itp.),
- tablice świadczeniobiorcy NFZ,
- dowolne inne po uzgodnieniu i przedstawieniu projektu.
Technologia wykonania - odblaskowe bez zabezpieczenia lub zabezpieczone folią przezroczystą.
Istnieje możliwość zamówienia usługi montażu w terenie.
W przypadku konieczności zamówienia takich znaków lub tabliczek prosimy o kontakt - pracownicy naszej firmy określą wymiary oraz inne dane niezbędne do ich wykonania.
Prosimy o przygotowanie treści tablicy (np. szkic), danych dotyczących kategorii drogi na której ma być ustawiona oraz ewentualnych zaleceń zarządcy drogi lub przejazdu (uzgodnienia, projekt itp.).
Kategorie
Szybki kontakt
-
Biuro:
iKOM sp. z o.o.
ul. Wyzwolenia 132
20-368 LUBLIN
-
tel. 81-524-50-21
81-524-50-22
fax. 81-524-50-23
- Zgłoś Awarię Alarmowe numery telefonów
- Mocna Firma Godna Zaufania 2016